Archief

Gratis digitaal gewaarmerkt uittreksel Kamer van Koophandel

Eenmaal per jaar
Als u bent ingeschreven in het Handelsregister, kunt u via de site van de Kamer van Koophandel (KvK) eenmaal per jaar een gratis digitaal gewaarmerkt uittreksel opvragen. Dit kan een uittreksel van uw eigen bedrijf of organisatie zijn of van een ander bedrijf. U heeft hiervoor wel een toegangscode nodig.

Zo bestelt u een gratis uittreksel:

  • Ga naar de website van de KvK: www.kvk.nl
  • Zoek uw bedrijf via de zoekbalk
  • Klik op het bedrijf dat u zoekt
  • Klik op de knop “Uittreksel”
  • Kies Digitaal gewaarmerkt uittreksel.

Toegangscode nodig
Om het gratis digitale uittreksel te bestellen, heeft u een toegangscode nodig. Deze moet gekoppeld zijn aan het KvK-nummer van uw bedrijf, zodat de KvK kan registreren of u nog recht heeft op het gratis uittreksel. Heeft u nog geen toegangscode? Deze kunt u ook via de site van de KvK aanvragen.
Als u een toegangscode aanvraagt, vraagt de KvK ook naar uw gewenste betaalwijze voor het geval u nog andere producten wilt bestellen. Uiteraard betaalt u niet voor het gratis digitale uittreksel.

Hoe kunt u zien of u een gratis uittreksel kunt bestellen?
Op het moment dat u kiest voor “digitaal gewaarmerkt uittreksel” en inlogt met uw toegangscode, dan verschijnt onderaan het bestelformulier de prijs van het uittreksel.

Als u recht heeft op een gratis uittreksel, dan staat hier een prijs van € 0,00 vermeld. Ook kunt u op uw persoonlijke pagina zien of u nog een gratis uittreksel kunt opvragen. Bij uitschrijving uit het Handelsregister vervalt het recht op een gratis uittreksel.

Kunt u een digitaal uittreksel altijd gebruiken?
Een digitaal gewaarmerkt uittreksel is juridisch gelijk aan een papieren uittreksel. Er staan ook dezelfde gegevens in, maar nog niet alle organisaties en bedrijven accepteren het digitale uittreksel. Controleer dit vooraf. Als u een digitaal gewaarmerkt uittreksel uitprint, is dit niet geldig omdat de digitale handtekening ontbreekt.

Handig
Als u een uittreksel heeft ontvangen, is het handig als u daarvan ook een kopie aan ons toestuurt. Zo houden wij ons dossier up-to-date en kunnen we u zonodig adviseren uw registratie bij de KvK aan te passen.